S. J. Maas - Říše bouří




Dnes jsem si pro vás připravila recenzi na knihu Říše bouří, kterou mi zaslalo knihkupectví Dobré knihy. Kniha patří do kategorie fantasy, ale nemějte strach, není to žádná přeplácaná hloupost. Jedná se o pátý díl ze série Skleněný trůn od autorky Sarah J. Maas. Její knihy jsou naprosto úžasné a pokud jste je ještě nečetli, určitě to napravte. Upozorňuji, že recenze obsahuje drobné spoilery z pátého dílu a další spoilery z předešlých dílů!


Informace o knize:
autor: Sarah J. Mass
nakladatelství: CooBoo
rok vydání v ČR: 2017
počet stran: 685
cena: 349 ,-

anotace:

Dlouhá cesta k trůnu teprve začala, ale už nyní je jasné, že bude plná zrady, nepřátelství a nevraživosti. Pokud si chce Aelin udržet korunu a ochránit své království, musí se spojit s lidmi, kteří až do teď byli nepřáteli, a musí bojovat proti zlu, které se chystá pohltit celý svět. Zkáza se na ni řítí ze všech stran a jediná zoufalá možnost, jak přežít, je obětovat to, co miluje nejvíc na světě.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tohle bude pěkně dlouhá recenze... Z knihy mám spoustu dojmů, které vám zde povím. Jelikož se jedná o další díl v mé nejoblíbenější sérii, byla jsem hrozně moc netrpělivá a nechtělo se mi čekat, než u nás vyjde v češtině. Tuhle sérii jsem začala číst až tento rok, takže jsem měla pět knih, které jsem si mohla přečíst ihned. Celá série mě naprosto pohltila, no a když jsem dočetla Královnu stínů, přišla jsem si zmatená, šťastná, smutná a ani nevím co ještě. Říše bouří pro mě tedy byla hodně očekávaná nejen z důvodu, že se jedná o další knihu od té nejbáječnější autorky, ale i z důvodu, že jsem chtěla vědět, jak to s hrdiny bude pokračovat...

Aelin se vrací se svými přáteli a rodinou do Terrasenu. Hodlá se ujmout vlády nad svou zemí, jenže do cesty se jí postaví spousta nepříjemností. No a nebyla by to Sarah J. Maas, kdyby to celé pěkně nezamotala. Sledujeme tu tři až čtyři dějové linie. V jedné se vracíme k Elide, k té se po krátké době připojuje i Lorcan. Ve druhé sledujeme Manon a její Třináctku, ve třetí máme Aelin, Rowana, Aediona... no a v té poslední je Dorian. V celé knize se toho děje vážně hodně a nekteré dějové linie se i propojují. (Nebudu vám to moc spoilerovat a neřeknu které a kdy). Já jsem měla samozřejmě ráda všechny. Občas bylo těžké říct, které nejraději, jelikož se rozdělovali a znovu spojovali. Pokud jste ještě pořád nečetli Krvavé ostří, rozhodně to napravte. Některé postavy z novel se zde totiž objevují, a pokud byste neměli přečtené novely, nemuseli byste úplně pochopit, oč v knize jde.

Aelin dostává nové instrukce od pradávných, nyní už mrtvých králů. Zjišťuje pravdu o svém životě a životě jejích předků. Nám se vše ovšem odkrývá až na konci knihy (všichni totiž Sarah a její pověstné konce dobře známe.), kdy vše vyvrcholí tím nejúžasnějším a nejstrašnějším způsobem. Nechybí ani romantika (že by Lorcan konečně přestal být tím otravným vílím válečníkem?).


přátelské upozornění:

  Pokud jste neměli rádi Maeve už v Dědičce ohně, teď ji budete přímo nesnášet...



postavy a co jsem se o nich dozvěděla:

Lorcan není tak strašný! Ano, je to pravda... teď jsem si Lorcana opravdu oblíbila. No sice udělal několik hloupostí, ale myslel to přece dobře, nebo ne? O Aelin a Dorianovi taky zjišťujeme dost zajímavou informaci. (Že to ta Sarah umí pěkně zamotat, co? :D ) Dozvídáme se i velmi důležitou informaci o Manon. A ta mění úplně všechno... SJM postavy pospala jako vždy perfektně a já nemám co vytknout :)


přebal knihy

Jedním slovem nádhera. Všechny díly mají moc hezké přebaly a vzájemně spolu tvoří něco úžasného. No a přebal Říše bouří opět nezklamal. Barva na písmu se mi nesloupávala, což je super. Měkká vazba mi u téhle série dost vyhovuje :)
U originálu máme jako vždy dva přebaly, jeden pro US druhý pro Anglii...  (jeden tmavý, druhý světlý)

Nalezený obrázek pro empire of storms   
   
Moje hodnocení:

Kniha se mi opravdu moc líbila. Jak jinak, taky jsem u ní brečela... Jak želva (brečí želvy? :D) Děj krásně plynul, našla se v něm spousta překvapení a záhad, které nám byly odhaleny na konci. No a ten konec... ach to bylo úžasné! Úžasné a přece tak smutné! Proč?! Proč to děláš Sarah? Bylo nám vysvětleno hodně věcí (třeba i události z prvních dílů v sérii). Byla jsem ráda, že kniha je tak tlustá, ale i přesto, že má téměř 700 stran, jsem ji přečetla hodně rychle. Po všem, co se v knize událo nevím, jestli vydržím čekat na překlad dalšího dílu, takže přemýšlím, že si ToG6 koupím v angličtině, a až bude překlad, tak si koupím i překlad. :)
 p.s. připravte si kapesníčky!

hodnocení knihy: 5/5★
hodnocení přebalu: 5/5★


Za podporování mé lásky ke čtení a knihám chci poděkovat internetovému knihkupectví Dobré knihy, které mi tuto zajímavou knížku poskytlo.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Amanda Hocking - Křišťálové království

T. M. Frazier - King